DEZE SITE IS VERHUIST

dinsdag 2 oktober 2012

Aankomende actie vluchtelingenkamp

De vluchtelingen van het kamp in Osdorp zijn een actie van plan in Amsterdam. Wanneer precies is nu nog onduidelijk, maar het is één dezer dagen. Sta klaar om bij te springen zodra het duidelijk is....deze mensen verdienen alle steun. Er wordt er impliciet een belangrijke campagne gevoerd tegen het immigratiebeleid en daarmee racisme. Stuur door!

Vernieuwing 17 okt: De signalen die ik doorkrijg van het kamp zijn nogal vaag. Ja, we gaan actie voeren hoor ik, maar concrete data niet. Ik help graag maar ze moeten wel zelf bedenken waar en wanneer ze het gaan doen. Dus 'vals alarm' zou ik niet zeggen, maar het is niet helemaal uitgekomen zoals verwacht en me verteld werd.

Kort dan even, want dit zou alleen maar een aankondiging zijn. Een organisator van het kamp, Mahmoud ( die hier uitgebreid aan het woord is ) sprak ik vandaag op het kamp. Wat klussen aldaar betreft is het meeste dat gedaan kan worden wel gedaan. Ze zijn bezig met het plannen van allerlei acties, die niet al te lang van te voren aangekondigd zullen worden. Denk aan Dam in de middag ergens deze week. Ik zei hem dat veel activisten graag steunen. En dat is toch zo mensen, of niet soms!

Deze campagne is van belang.Want in tegenstelling tot eerdere manifestatietjes en bijeenkomsten rondom anti-racisme, die naar mijn gevoel veel te veel werden gedragen door blanke linkse activisten, komen hier de mensen die slachtoffer zijn van het beleid zelf in actie in de vluchtelingenkampacties. Dat is echt van het grootste belang. Mensen kunnen alleen zichzelf bevrijden, met andere woorden, ze moeten zelf in actie komen. Laat niet onverlet dat we ze, als ze dat doen, hard moeten steunen!

En ander goed nieuws: het lijkt er op dat de kampen in Den Haag en Amsterdam meer gecoordineerd met elkaar samen op gaan trekken. Prima.

Hou de netwerken in de gaten en zorg dat je er bij bent!